יום רביעי, 17 באפריל 2013

המסע של דניאל סיגל


הפרשה שלי היא פרשת בהעלותך בספר במדבר מפרק ח' פסוק א' עד פרק י''ב פסוק ט''ז.

מקור שם הפרשה הוא מפרק ח' פסוק א':
 וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר, אֶל-אַהֲרֹן, וְאָמַרְתָּ, אֵלָיו: בְּהַעֲלֹתְךָ, אֶת-הַנֵּרֹת, אֶל-מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה, יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת.

תקציר:
 בפרשת בהעלותך בני ישראל מתחילים סוף סוף בהכנות לקראת היציאה לארץ ישרבהכנות כבר מתחילים לעבוד במשכן ואהרון מקבל את הכבוד לחנוך את תחילת העבודה במשכן על ידי הדלקת מנורת הזהב.
בזמן ההכנות חגגו את חג הפסח אבל בגלל שחלק מבני ישראל היו רחוקים או טמאים ולכן נתנו להם הזדמנות שנייה וחגגו גם את חג הפסח השני זמן קצר מאוחר יותר.
 כשכל השבטים יוצאים לדרך אז יתרו כהן מדין, וחותנו של משה אומר למשה שבגלל שהוא לא יהודי אז לא כדאי שהוא יישאר איתם וילך איתם לארץ ישראל. אבל משה מתחנן בפני יתרו ואומר לו שכהוא הגיע לבקר אותם במדבר, הוא לא סתם ישב ונח אלא הוא עזר להם ולכן למרות שהוא שונה הם יקבלו אותו ואפילו משה ייתן לו נחלה משלו.
בסוף הפרשה, מרים ואהרון, אחיו של משה מקנאים בו בגלל אשתו. ה' כועס עליהם מאוד ומחליט להעניש את מרים והוא גורם לה להיות מצורעת. משה, במקום לכעוס על אחיו, מתפלל לרפואת מרים ובסוף ה' מרפא את מרים.

בפרשת בהעלותך יש שלושה ערכים ונושאים:

מנורת הזהב:
בפרשת בהעלותך אהרון מקבל את הכבוד להדליק את מנורת הזהב כפתחו את המשכן.
לדעתי, המנורה כל כך חשובה משום שהאור שהיא מאירה מראה את הדרך של כל אחד לעשות את כל מה שהוא רוצה.

קבלת השונה:
בפרשת בהעלותך יתרו כהן מדין, שלא היה יהודי רצה לעזוב את בני ישראל. משום שהוא לא היה יהודי, הוא היה שונה אבל משה אמר לו שגם אם הוא שונה, עקב זה שהוא בא לבקר אותם והא לא רק ישב ונח אלא הוא עזר, בני ישראל יקבלו אותו ואפילו ייתנו לו נחלה משלו.

הזדמנות שנייה:
בפרשת בהעלותך חוגגים את חג הפסח, אבל לא כולם יכלו לחגוג את החג (משום שהיו טמאים או היו רחוקים מהמחנה). לכן החליטו לתת הזדמנות שנייה ולחגוג גם חג פסח שני. 

בפרשת בהעלותך אני התחברתי לשני ערכים:

  • קבלת השונה- אני מאוד התחברתי לערך של קבלת השונה משום שלדעתי צריך לקבל את כולם: את החלשים, את הטובים, את אלה שקשה להם וכו' – משום שכולם בני אדם כמונו ומגיעה להם הזדמנות שווה. 
  • הזדמנות שנייה- אני מאוד התחברתי לערך של הזדמנות שנייה משום שלפעמים טועים והזדמנות שנייה תיתן את האפשרות לתקן.


                                              


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה