יום רביעי, 17 באפריל 2013

המסע של נועה ארמה

לפרשה שלי קוראים : פרשת תולדות

מתוך ספר : בראשית.

תקציר לפרשה :
בפרשה זו פותחת בתפילות של יצחק ורבקה.
יצחק מתפלל לשם משום רבקה עיקרה ואינה יכולה ללדת.
השם מקשיב לתפילות יצחק ורבקה, ורבקה נכנסת להריון,
ולרבקה נולדו תאומים.
רבקה אוהבת יותר את יעקוב ויצחק אוהב יותר את עשו ורוצה לתת לו ברכה
אך רבקה לא מסכימה לכך. יצחק כמעט ולא רואה ולכן היה אפשר לעבוד עליו.
רבקה הביאה אליו את יעקוב והוא בירך אותו.
עשו כעס מאוד ותכנן לאחר מות אביו יהרוג את אחיו הקטן, רבקה שומעת על כך
ומחליטה לעשות מעשה ושולחת את יעקוב לארץ הולדתה : חרן.
נושאים וערכים בפרשה :
1. כיבוד ההורים
2. ברכות
3. כעס

אני התחברתי לכיבוד ההורים משום שהוא מתחבר לי לחיים,
והוא מבליט את מי שאני.
ואני גם מתחברת לכעס כי אני כל הזמן רבה עם אחים שלי.

בחרתי להוסיף ציטוט של פסוק מהתנ"ך שקשור לכיבוד הורים :
"כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ, כַּאֲשֶׁר צִוְּךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, לְמַעַן יַאֲרִיכֻן יָמֶיךָ, וּלְמַעַן יִיטַב לָךְ, עַל הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ, נֹתֵן לָךְ"
פסוק זה לקוח מספר דברים פרק ה' פסוק ט'ז.
הסבר פסוק : תכבד את אבא שלך ואמא שלך כך צווה ה' כדי שיעריכו את חייך וכדי שיהיה
לך טוב על האדמה שה' נתן לך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה