יום רביעי, 17 באפריל 2013

המסע של רותם גרין


שם הפרשה : משפטים.

הפרשה נמצאת בספר שמות מפרק כ"א פסוק א' – פרק כ"ד פסוק י"ח .

הפרשה נקראת כך משום שאחת המילים הראשונות של הפרשה היא משפטים . " ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם . כי תקנה עבד עברי , שש שנים יעבוד . ובשביעית יצא לחופשי , חינם . "

תקציר הפרשה :
הפרשה עוסקת בחוקים ומשפטים הקשורים לסדר החברתי ולצדק שבין בני האדם . הפרשה מתחילה בחוקים הקשורים לעבדים והיא מסבירה מה לעשות עם העבד . על פי המצווה, צריך לשחרר עבד אחרי שש שנים, אלא אם כן הוא מסרב להשתחרר. במקרה כזה, מסמנים אותו באופן בלתי הפיך כעבד לכל החיים. לאחר דיני העבדים, מחוקקת התורה חוקים רבים הקשורים באלימות בין בני אדם. אדם המקלל את הוריו גזר דינו מוות . אחר כך , הפרשה דנה במקרים בהם כוונה רעה הביאה לפגיעה בגוף או ברכוש . אחרי שהפרשה מסיימת לדון בנושא הנזק לנפש ולרכוש, היא מחוקקת חוקים חברתיים רבים כדי שבני האדם ישמרו על המוסר ועל החלשים שבחברה. 
ערכים המופיעים בפרשה :
• בשביל מה יש חוקים ?- בפרשה זו מחוקקים את חוקי הבסיס לעם ישראל .
• כי גרים הייתם בארץ מצרים- בפרשה זו מחוקקים חוק האוסר על התייחסות לא הולמת \ פוגעת לגר . 
ערך שאני מתחברת אליו :
כי גרים הייתם בארץ מצרים – אני מתחברת אל ערך זה משום שבערך זה מדובר על החוק שחוקק בפרשה שאוסר על התייחסות לא הולמת \ פוגעת לזר , כלומר במילים אחרות , קבלת השונה .
אני מכבדת את קבלת השונה משום שגם אנשים ששונים מאיתנו בדרך כלשהי (צבע העור , מגזר , דת , ועוד) הם בני אדם כמונו . וגם לנו יש חסרונות כמוהם .
לכן אני מתחברת מאוד לערך הזה .

תמונה הקשורה לפרשה שלי :

בחרתי בתמונה מהספר " הברווזון המכוער " משום שגם בסיפור זה מסופר על ברווז אחד שהיה שונה בצבעו משאר הברווזים והם לא קיבלו אותו וצחקו עליו ואחרי שהוא הפך לברבור הם החליטו לקבל אותו . זה קשור לפרשה משום שבפרשה חוקקו חוק שאומר שצריך לקבל את השונה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה