יום רביעי, 17 באפריל 2013

המסע של ליאה פוקס



שם הפרשה: שפטים "שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים, תִּתֶּן-לְךָ בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ, וְשָׁפְטוּ אֶת-הָעָם מִשְׁפַּט-צֶדֶק"

איפה הפרשה נמצאת: הפרשה נמצאת בספר דברים פרק ט"ז פסוק י"ח – פרק כ"א, פסוק ט' 
" שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים, תִּתֶּן-לְךָ בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ, וְשָׁפְטוּ אֶת-הָעָם מִשְׁפַּט-צֶדֶק"

תקציר:
פרשת שופטים מתחילה כך בני ישראל מקבלים עוד חוקים ממשה אשר יעזרו להם בחייהם בארץ.                                                                                     בן כל החוקים שקיבלו נצמא חוקים אלה: החוק להקמת מערכת משפט מסודרת ובמערכת יש חוקים: לא לקחת שוחד!, לשפוט בצדק! 
יש כללים גם שמלך ישראל צריך לקיים אסור להרבות לו ברכוש! 
בעת היציאה למלחמה יש עוד חוק: יש אפשרות לחלק מהאנשים לחזור לביתם ולא להילחם המצווה למי שנשאר בעיר היא להציע שלום לפני שתוקפים אותה " וכמו הכלל שלא לכרות עץ מאכל ולהשתמש בו לחומת מצור על העיר."   בפרשה יש גם טקס מסוים ומאוד מיוחד ואותו מבצעים כאשר רואים אדם מת ולא יודעים על ידי מי הוא נהרג .

שלושה ערכים ונושאים שעלו בפרשה: 
1. לעשות למען השלום 
2. רדיפת צדק 
3. נתינה לאחר 

נתינה לאחר: 
אני הכי התחברתי לערך זה מכיוון שאני חושבת שמאוד חשוב לתת לאחר אני מאוד אוהבת לתרום לזולת חשוב לי מאוד הערך הזה למשל :לי יש שני צעצועים ואני רואה ילד שאין לא בכלל גר ברחוב לפי המחשבה שלי אני אתן לו את אחד הצעצועים שיש לי 

אני בחרתי לעלות סרטון הקשור לנושא 
סרטון בנושא נתינה






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה