יום רביעי, 17 באפריל 2013

המסע של נועה מנו



שם הפרשה: משפטים

הפרשה נמצאת: בספר שמות מפרק כ"א פסוק א' - פרק כ"ד פסוק י"ח

הפרשה מתחילה במילים:
וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר תָּשִׂים לִפְנֵיהֶם. כִּי תִקְנֶה עֶבֶד עִבְרִי, שֵׁשׁ שָׁנִים יַעֲבֹד; וּבַשְּׁבִעִת--יֵצֵא לַחָפְשִׁי, חִנָּם.

בפרשה מסופר על:
הפרשה עוסקת בחוקים ומשפטים.
בתחילת הפרשה מסופר על חוקי העבדים העיבריים, שהוא אומר לנו חוקים הקשורים לחיי העבדים כגון: עבד עובד שש שנים ואם הוא אינו רוצה לעזוב הופכים אותו לעבד לכל החיים.
בפרשה מוזכר גם חוקים לאלימות בין בני אדם כמו: "מכה איש ומת, מות יומת." לאחר מכן הפרשה מספרת על דברי רשלנות, גניבה או פגיעה ברכוש. מסיימת הפרשה בטיפול חוקים חברתיים, לשמור על המוסר והאנשים בחברה.

נושאים וערכים:
1. בשביל מה יש חוקים?
2. דואגים לכדור הארץ ?
3. המצווה שלי

הערך שהתחברתי אליו הוא: בשביל מה יש חוקים?
אני התחברתי לערך זה משום שאני אוהבת שהחוקים ניתנים לי בצורה ברורה כך אני יודעת מה נדרש מימני ומה הרף הגבוה. החוקים אצלי הם ביומיום, לעיתים אני גם קובעת לי חוקים כמו: לא לתת לחברותי לגעת במיקרו, לאכול מסטיק או משהו קטן לקינוח וכדומה. יש גם חוקים שההורים שלי קובעים כמו כמה זמן רואים טלויזיה ובאיזו שעה להתארגן לחוג. יש לי חוג בלט קלאסי, שדורש המון משמעת והקפדה והוא מבוסס על חוקים, חוקים אלה ברורים ומדויקים.


                                                                     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה