יום רביעי, 17 באפריל 2013

המסע של שחר שבתאי



שם הפרשה: פרשת תרומה. 

היכן נמצאת הפרשה: חומש שמות, מתחיל בפרק כ"ה פסוק א' - פרק כ"ז פסוק י"ט.

מקור השם: הפרשה מתחילה במילים- וַיְדַבֵּר ה' אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ-לִי תְּרוּמָה, מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ תִּקְחוּ אֶת-תְּרוּמָתִי.

תקציר הפרשה:
פרשת תרומה פותחת בהוראת ה'– " דבר אל כל בני ישראל ויקחו לי תרומה מאת כל איש ידבנו ליבו ויקחו את תרומתי". התרומות המתבקשות כוללות חומרים יקרים ( זהב , כסף וכ'ו ) . מדוע בני ישראל צריכים לגלות נדיבות  שכזו? כל חומרי הגלם ישמשו להקמת בית מקדש נייד שניתן לקפל ולהקים במשך הנדודים במדבר, ה' גם נותן למושה הוראות מדויקות לבניה וגם מדגים לו. הארון מצופה כולו זהב טהור. 

3 ערכים \ נושאים העולים מן הפרשה : 

  1.  תרומה- בפרשה בני ישראל תורמים מרכושם , מכישרונם וממרצם. 
  2.  פרטי פרטים- בפרשה מתוארות ההוראות לבניית המשכן לה' צעד אחר צעד, כל החומרים, כל הגדלים, כל הכלים הדרושים ( עבודה במדויק ) .
  3. הוראות בניה– ה' נותן הוראות מדויקות לבני ישראל בבניית הארון. 

ערך שאני מתחברת אליו : 
הערך שאני מתחברת אליו הוא הערך תרומה. הערך עוסק בתרומה לסביבה מהזמן, מהרכוש,מהכישרון ומכל מה שיש לך להציע.
*איך הערך מתחבר אלי? 
אני מאוד אוהבת לעזור לכל מי שנמצא מסביבי, אני נהנית לתרום לסביבה, אני הייתי "אח בוגר" בבית הספר שזה בעצם לעזור לילדים מהשכבות הנמוכות ( גן חובה וכיתה א' ) בשיעור פיסול בפלסטלינה, לעזור להם לעבוד, לעזור להם ליצור, להדגים ולהסביר להם. 

העשרה- שיר :                                     
                                                      מאיר אריאל - שיר התעסוקה

תגובה 1: