יום רביעי, 17 באפריל 2013

המסע של יובל טיטל


שם הפרשה: פרשת "ויחי".

שם: יובל טייטל ו'3 ביה"ס אופק .

מקור השם: הפרשה החותמת את ספר בראשית.

וַיְחִי יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה; וַיְהִי יְמֵי-יַעֲקֹב שְׁנֵי חַיָּיו-שֶׁבַע שָׁנִים, וְאַרְבָּעִים וּמְאַת שָׁנָה.

תקציר:

פרשת "ויחי" מסיימת את ספר בראשית ומתארת את סיום חייהם של יעקב ושל בנו יוסף. יעקב חש שזמנו עלי אדמות הולך ומתקצר, וכי קרבים ימיו למות. הוא קורא אליו את בנו יוסף, ומשביע אותו לקבור אותו בארץ כנען. יוסף נשבע לקיים את הבטחתו. כאשר מודיעים ליוסף שימי אביו ספורים, הוא מבקר את אביו ומביא אתו את שני בניו, אפרים ומנשה. כשנודע ליעקב הזקן והחולה שיוסף הגיע לבקר אותו, הוא מתחזק, מתיישב על המיטה ומספר לבנו את תולדות חייו.
בזה אחר זה קורא יעקב לכל בניו ומברך אותם. הברכות של יעקב הן סמליות: הוא בוחר בבעל חיים או בחפץ שהתכונות שלו דומות לתכונות של הבן המבורך. יהודה הוא מנהיג כפי שהאריה מנהיג את החיות. יששכר נמשל לחמור שסוחב משאות כבדים כשצריך לעבוד, וכשאין עבודה הוא נח ונהנה לרבוץ על האדמה.
בתום דבריו נפטר יעקב, ויוסף ואחיו מקיימים את בקשת יעקב, וקוברים אותו במערת המכפלה. גם יוסף הולך ומזדקן ובגיל מאה ועשר הוא עומד למות. גם יוסף משביע את משפחתו שיביאו את עצמותיו ארצה, ומנבא לאחיו כי הם ישובו לכנען. לאחר דברים אלה, הוא נפטר.

נושאים וערכים בפרשה:

  1. לכל אדם יש את מה שמסמל אותו (חפץ,חיה,ציור)
  2. "המלאך הגואל  "-יש אדם ששומר עליכם מרחוק ומגן עליכם.
  3. קרבה למשפחה-כשיעקב נהיה גוסס,בניו באו לבקר אותו וזה נתן לו המון כוח להמשיך.


אני מתחבר מאוד לנושא הקרבה למשפחה מכיוון שאני נורא קרוב למשפחתי המורחבת והמצומצמת. אני מסוגל לדבר איתם על נושאים אישיים ולשמוח ביחד ואפילו להיות עצוב.
המשפחה שלי נורא דואגת לי ואני לא חושב שיש את זה בכל משפחה.

למרות הקרבה למשפחה, אני נורא אוהב לברוח למקום שלי ולהיות לבד.

                                                                 Coldplay-In my place






תגובה 1:

  1. יובל,
    יפה!
    התקציר שלך מאוד מעניין.
    מאוד אהיבתי את ההעשרה שלך.
    נעה פוקס

    השבמחק