יום שבת, 6 באפריל 2013

המסע של רותם לוי





שם הפרשה:  במדבר.  "וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי בְּאֹהֶל מוֹעֵד בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית לְצֵאתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֵאמֹר."

מיקום הפרשה: ספר במדבר פרק א'.

מקור שם הפרשה: כשעם ישראל עובר שנה אחת במדבר וכך בעצם מתחילה הפרשה וגם ספר דברים.

תקציר הפרשה: 
הפרשה שלי מספרת על ההכנות של כל השבטים למסע מהמדבר לארץ ישראל. בתחילת הפרשה צריך לבדוק כמה אנשים יש בדיוק (רק הגברים מעל גיל 20). לאחר מכן בהמשך הפרשה מתמקדים בעיקר בשבט לוי משום שהם היו הכוהנים אלה שטיפלו בארון ה' ומשכנו, שבט לוי החליף את הבכורות שאלה היו האנשים שטיפלו במשכן ה'.
כאשר מספר האנשים היה ידוע והיה ידוע מי אחראי על המשכן עם ישראל היה רק צריך לסדר את קבוצות ההליכה כל שני שבטים הלכו או במזרח או במערב או בצפון או בדרום.
ערכים\נושאים בפרשה:


  1. המשכן- הערך הזה מדבר על המקומות החשובים לנו והמרכזיים. בפרשה זה מתחבר בכך שלעם ישראל יש את המשכן שהוא המקום החשוב והמרכזי של כולם.
  2. המפקד-ערך זה מדבר על כאשר לא סופרים אנשים. בפרשה זו הערך מתחבר בכך שמשה והנשיאים של 12 השבטים סופרים רק את הגברים מעל גיל 20 ומתחת ל 50.
  3. יחיד ומיוחד- כל אחד הוא מיוחד ואין עוד אחד כמוהו בכל העולם. הערך הזה מתחבר לפרשה בכך שהלוויים הם מיוחדים משום שהם עם הכבוד לשמור על ארון אדוני. בימינו ללוויים אין תפקיד מיוחד אבל כל אחד הוא מיוחד במינו.
ערך שאני מתחבר אליו בפרשה- אני מתחבר לערך יחיד ומיוחד משום שאני חושב שלא כל האנשים צריכים להיות אותו הדבר. אני בחרתי בערך זה גם משום שאני חושב שבכל אחד יש משהו שמייחד את האופי שלו.

תגובה 1:

  1. רותם העבודה שלך מעניינת וערוכה היטב.
    כל הכבוד!
    אור פרנג'י

    השבמחק