יום רביעי, 24 באפריל 2013

המסע של מיקה אורי



שם הפרשה שלי: פרשת בראשית                                                         

הפרשה נמצאת ( פרקים,פסוקים, חומש): 
פרקים א- י"א, י"ב-נ.

מקור שם הפרשה הוא:
מהתנ"ך ספר בראשית פרק ראשון פסוק א' :
 בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ.  ב וְהָאָרֶץ, הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ, וְחֹשֶׁךְ, עַל-פְּנֵי תְהוֹם; וְרוּחַ אֱלֹהִים, מְרַחֶפֶת עַל-פְּנֵי הַמָּיִם. 
שלוש ערכים\ נושאים המופיעים בפרשה: 
"שבת מנוחה" - מהי השבת שלכם? מה הערך של יום מנוחה? אפילו האל נח בשבת מכל מלאכתו.
בריאת האדם בצלם אלוהים - מהו צלם אלוהים שבאדם ולמה הוא מחייב אותנו? בריאה בצלם האל היא לא רק זכות אלא גם חובה. אנו מחוייבים לערכים כמו: דאגה לזכויות האדם, אהבת האדם, כבוד הדדי, שמירת טבע, ועוד. לאילו מן הערכים האלה אתם "מתחברים" במיוחד? האם אתם מיישמים ערכים אלו בכיתתכם, משפחתכם, בקרב חבריכם?
תפקיד האדם בעולם - "לעבדה ולשמרה" - האל ממנה את האדם כאחראי על הבריאה. בדרשה תוכלו לתאר את תפקיד האדם בשמירה על הטבע ועל בעלי החיים – האומנם אנו נוהגים כמנהיגי הבריאה?
נושא או ערך אליו התחברתי בפרשה: 
אני התחברתי לנושא- תפקיד האדם בעולם לעבודה ולשמירה משום שה' ברא את הארץ ונתן לאדם וחווה לשמור וכך התחילו הדורות ועכשיו, הארץ היא בידנו ואנחנו צריכים לשמור עליה, ואני מאד אוהבת את הסביבה ואת הארץ ולכן אני שומרת ומקפידה שאני ואחרים נשמור על ארצנו משום שאם לא אנחנו אז מי? 
ולכם בחרתי את הנושא תפקיד האדם בעולם לעבדה ולשמרה לנושא אליו הכי התחברתי.  

סרטון, בראשית ברא ה' עד היום הרבעי:



שם הסרטון: בראשית חלק א'. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה